Soovid istuda sooja autosse?

Kargel talvehommikul jäika autosse istudes jääb jutt kliima soojenemisest kuidagi kaugeks.
Vaja on tegeleda märksa maisemate probleemidega, nagu akendelt jää kraapimine ja salongi soojendamine vähemalt sedavõrd, et kannataks ilma liigse võimlemiseta rooli taga istuda. Õnneks on olemas alternatiivid, mis lasevad sul toas rahulikult sooja kohvi nautida, samal ajal kui auto õues juba üles sulab.

Auto eelsoojenduseks on mitmeid variante. 220V elektrivõrku ühendatavad seadmed, nagu Defa ja Calix, autonoomse kütteallikaga variantidest Webasto, Eberspächer või kolmas, populaarsust koguv võimalus – auto mootori kaugkäivitus.

 

mootori kaugkäivitus

 

Eelsoojendus elektrivõrgust

Kuna elektripistikuga parkimistaristu Eestis pm puudub, jääb juhtmega lahendus reaalseks ainult eramaja omanikele. Defa ja Calixi kasuks räägib suhteliselt soodne hind, kuna lihtsamad komplektid on väga primitiivsed. Salongi paigaldatakse puhur, mis vooluvõrku ühendatuna hakkab sooja puhuma. Miinuseks on piiratud kasutusala ja kasutusmugavus. Esiteks peab auto kõrval olema elektripistik, teiseks tuleb see pistik autoga ühendada.

Autonoomse kütteallikaga eelsoojendus

Webasto ja Ebersprächer kasutavad soojendamiseks auto enda kütust ning neid saab sisse lülitada kust iganes. Eriti mõistlik on seda tüüpi eelsoojendust kasutada diiselmootoriga autode puhul, mis kõva pakasega hästi käivituda ei taha ning kohapeal seistes eriti ei soojene. Sooja genereerimiseks kasutatakse ka auto akut, ning kui igapäevased sõidud on lühikesed, vajab aku aeg-ajalt täiendavat laadimist. Nii Webasto kui Ebersprächeri paigaldus on aeganõudev ja lõppkulu auto kohta suurusjärgu võrra kõrgem, kui alternatiividel.

Mootori kaugkäivitus

Kolmas, populaarsust koguv viis auto salong enne sõitu üles soojendada, on auto mootori kaugkäivitus.
Vajutate auto puldil 3 korda järjest lukustuse nuppu ning auto mootor käivitub. Kui auto enda puldi leviraadiusest jääb vajaka, saab käivitada suurema leviraadiusega lisapuldist või mobiilirakendusest.

Eriti hästi sobib see lahendus bensiinimootoriga autodele, kuna need lähevad ka kohapeal seistes hästi sooojaks. Töötava mootoriga laeb generaator ka akut, seega vastupidiselt Webastole ei teki probleeme aku tühjenemisega. Suvel palavaga saab salongi ka eeljahutada!

Vana asi uues kuues

Distanskäivitus ei ole midagi uut, neid on Eestis paigaldatud 20 aastat aga varem oli paigaldus komplitseeritud ning tehase immobilaiseri tõttu tuli üks võti (immo transponder) peita autosse, mis omakorda tõstis auto teoreetilist vargusriski.

Tänapäevase lahendusega ühtegi võtit autosse ei jäeta, ning ilma võtmeta ei saa autoga ka ära sõita, ehk auto vargusriski auto kaugkäivitus ei tõsta.

Kui Ameerika autodel on kaugkäivitus tihti standardis, siis tasapisi flirdivad selle mõttega ka Euroopa tootjad (juba leiab vastavad punktid Volvo kasutusjuhendist).

Kaugkäivitus auto enda puldiga

Originaalpuldist kaugkäivitust ei saa paigaldada kõikidele autodele. Üldiselt on sobilikud kuni 10 aasta vanused Jaapani, Korea ja USA päritolu sõidukid. Saksa päritolu masinatele on paigaldus küll võimalik aga enamike puhul tuleb üks immo chip autosse peita (tehaseimmo jääb siiski alles aga käivituse hetkel loetakse sealt kood). Põhiline sihtgrupp on automaatkäigukastiga autod aga tänu „neutraalkäigu kontrollile“ saab paigaldada ka manuaalkäigukastiga autodele.

Erinevalt Webastost või Ebersprächerist ei paigaldata autosse täiendavaid paake, pumpi ega voolikuid. Piisab elektroonilisest moodulist ning paigalduseks ei kulu üldiselt üle 3 tunni. Teiste autonoomse kütteallikaga eelsoojendustega võrreldes on originaalpuldist kaugkäivitus suurusjärgu võrra soodsam, jäädes vahemikku 350-450 EUR koos paigaldusega. Paarsada eurot kallim kui kasutada lisapulti, ~400 EUR kallim kui lisada telemaatika lahendus.

Vaata lisa originaalpuldist kaugkäivituse kohta.

 

3-lock-start